..romanische-kirchen-koeln.de.. Stöhnen wie die ultimative seufzt ein sterbender Elefant viagra günstig mit rezept unter seinem Bogen kam, während gentlich cialis 20mg angebot sich mit einem seltsamen harmonischen überrascht. Endlich konnte Professor Lusthaus nicht mehr aus. Er http://www.romanische-kirchen-koeln.de/index.php?viagra-nach-deutschland-mitnehmen.html warf den http://www.romanische-kirchen-koeln.de/index.php?viagra-tschechien.html Taktstock in Milton und folgte mit seinem Geigenkasten, an dem Milton Zeit Rückzug betrachtet.
SDH Česká Třebová obrázky

TATRA Terrno CAS 20 – S2R

Monty leti-t- 4 - ořez + retuš + bez skel small

Letos je tomu již dlouhých šestnáct let, kdy byla dne 5.9.1998 našemu sboru pořízena nová cisternová automobilová stříkačka CAS K 25 L 101. Nebyla sice zbrusu nová, ale částečně zrekonstruovaná. Na rekonstrukci se tehdy podíleli naši členové. Tato cisterna byla toho času první Liazkou ve vlastnictví sboru dobrovolných hasičů v našem okrese. Byla náhradou za stařičkou Š 706 RTH CAS 16 z roku 1961 (která sloužila v České Třebové od roku 1973).

img034 ivo014

 

 

 

 

 

 

Dne 17.10.2014 byla slavnostně předána do užívání našeho sboru nová cisterna TATRA Terrno CAS 20 – S2R s nástavbou od firmy THT Polička v hodnotě 6 110 500 Kč vč. DPH. Převážnou většinu ceny zaplatilo město Česká Třebová a částku 300 000 Kč věnoval Pardubický kraj. Nahrazuje nám tedy starou Liazku, která je v tuto chvíli na prodej.

Cisternová automobilová stříkačka CAS 20-S2R je určena pro dopravu požárního družstva v počtu 1+5 a hasebních prostředků pro požární zásah vodou nebo pěnou a při použití nízkého nebo vysokého tlaku vody. Jedná se o standardní cisternu se stálým pohonem zadní nápravy a připojitelným pohonem přední nápravy. Motor je vznětový, vzduchem chlazený osmiválec Tatra o výkonu 325 kW. Převodovka je mechanická, s ručním řazením – 14 stupňů vpřed a 2 vzad.

Kabina pro přepravu družstva je osvětlena pomocí LED technologie. V každé sedačce je umístěn dýchací přístroj AUER BD 96, přístroj pro strojníka je umístěn v nástavbě. Na palubní desce v místě velitele vozu je umístěn tablet, který slouží k přijetí e-mailu z KOPISu při vyhlášení poplachu, jedná se o elektronický příkaz k výjezdu (PKV). PKV obsahuje hrubý popis události, jméno a telefonní číslo oznamovatele a v neposlední řadě link na zobrazení v mapě. Při vyhlášení poplachu se na tento link „tapne“ a spustí se navigace. Není tedy nutno adresu události manuálně vkládat do navigace.

10010270_10152725101652710_1325646934518302934_o 10461879_10152725101677710_697614609542705582_o

Prostor pro vybavení vozu skrytý za roletami je plně osvětlen LED diodami. Taktéž i pracovní prostor okolo vozu osvětlují LED diody. Po bocích nástavby mezi druhou a třetí roletou je umístěn vodoznak, který pomocí LED diod ukazuje stav vody v nádrži. Mezi kabinou a nástavbou je pneumaticky ovládaný osvětlovací stožár 4×500 W s dosažitelnou výškou 5 metrů.

V levé části nástavby se za roletami ukrývají hadice B, C, D, přechodky pro hadice, proudnice, proudnice Rambojet s vyměnitelnými kartušemi, elektrocentrála (od které vedou elektrické rozvody do levé a pravé přední rolety zakončené zásuvkami 3x230V), přetlakový ventilátor, kalové čerpadlo, brodící kalhoty, sorbenty, hasicí přístroje a v úložných boxech potom další drobné vybavení. V zadní levé roletě jsou nachystány s proudnicemi TURBO hadice C a D pro rychlý zásah.

V pravé části nástavby je umístěn na otočném platu dýchací přístroj s třemi náhradními lahvemi, vyváděcí dýchací přístroj Saturn, přenosný osvětlovák, kufr s elektronářadím, elektrická rozbrušovací pila, výstražné kužely, zvedací vaky + příslušenství, prostředky pro kácení stromů, motorové pily, rozbrušovací pila, vakuové matrace a dlahy, tři hasící vaky Ermak, vysokotlak se zpětným navíjením a příslušenství pro hadice. V pravé přední roletě je připraveno místo pro kombinované vyprošťovací zařízení.

V kabině je umístěno lezecké vybavení, dalekohled, laserový teploměr, lékárny, křísící přístroj Saturn OXY a další drobné vybavení. Pod předním nárazníkem jsou umístěny trysky pro hašení při jízdě. Každá tryska je opatřena kulovým kohoutem pro uzavření přívodu vody. V zadní části nástavby je čerpadlo, od kterého je možné elektronicky nastartovat motor vozidla. Nad ním se nachází plato s plovoucím čerpadlem. Vedle čerpadla je vyvedena přípojka na vzduch.

K horní části nástavby jsou připevněny úložné hliníkové boxy na lopaty, ženijní nářadí a tažná lana. Je zde také umístěna tažná tyč, pro kterou je na hraně nástavby umístěn váleček pro lepší manipulaci při sundávání z vozidla.

Na střeše vozidla je umístěna modrá LED Signalizace Federal Signal Vama: Rampa Legend 34x modul po 3LED, 4x modul bílých LED světel. V přední masce LED (x) 33 Predator2 od firmy Holomý. Po bocích nástavby za kabinou výstražné světla Federal Signal Vama: QUADRAFLARE Advance. V zadní části nástavby jsou v rozích zapuštěny výstražné LED majáky LED B44 od firmy Holomý. V horní části pak oranžová alej Federal Signal Vama SMLED6.

 

ROZMĚRY VOZIDLA
Délka (bez lanového navijáku) 7 825 mm
Šířka 2 880 mm
Výška při pohotovostní hmotnosti 3 000 mm
Světlá výška při celkové hmotnosti 290 mm
HMOTNOST VOZIDLA
Provozní 12 500 kg
Celková 18 000 kg
PODVOZEK
Typ TATRA T815-231R55
Typ motoru naftový, přeplňovaný, chlazený vzduchem
Výkon motoru 325 kW/1 min-1
Motor splňuje emisní normu EURO5
Náhon 4×4 s připojitelným pohonem přední nápravy
Převodovka mechanická s poloautomatickým elektronickým řazením, 14 stupňů vpřed, 2 vzad
Brzdový systém 4 na sobě nazávislé systémy s ABS
Napětí elektrického systému 24 V (2 akumulátory 12 V/170 Ah
Objem palivové nádrže (nafta, AdBlue) 210 l / 67 l
Maximální rychlost vozidla 120 km/h
KABINA
Typ čelní, sklopná
Počet míst k sezení 1+5
NÁSTAVBA
Materiál rám vyroben z hliníkových profilů a polepen hliníkovým plechem
NÁDRŽE
Nádrž na vodu 4 000 l
Nádrž na pěnidlo 240 l
ČERPACÍ ZAŘÍZENÍ
Nízkotlak
Jmenovitý průtok vody 2 000 l/min
Jmenovitý pracovní tlak 1,0 MPa
Jmenovitá sací výška 3,0 m
Vysokotlak
Jmenovitý průtok vody 250 l/min
Jmenovitý pracovní tlak 4,0 MPa
PRŮTOKOVÝ NAVIJÁK
Rozměry hadice DN 25/60 m
Proudnice pistolová s možností regulace průtoku a výstřikového kužele
Jmenovitý průtok 200 l/min
VÝBAVA
*lafetová proudnice
*přední trysky pro hašení při jízdě
*tažné zařízení  pro přívěs 10 tun
*vyprošťovací lanový naviják s elektropohonem 5,7 tun
*osvětlovací stožár
*elektrocentrála

 

Text: Karel Pešorna a Michal Janza

Foto: Stanislav Monty Plocek

Komentáře jsou uzavřeny.

%d bloggers like this: